قابلیت IVSS داهوا + ویژگی های سری جدید IVSS داهوا

معرفی قابلیت های سری جدید IVSS داهوا

IVSS مخفف شده Intelligent Video Surveillance Server Series است و به معنی سری سرور نظارت تصویری هوشمند می باشد. و در سال ۲۰۲۱ از قابلیت های جدید IVSS داهوا رونمایی کرد .

IVSS داهوا ترکیبی از الگوریتم های یادگیری عمیق AI یا هوش مصنوعی، یک واحد پردازش گرافیکی قدرتمند (GPU) و یک ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR) پیشرفته  می باشد .

شرکت داهوا IVSS به عنوان یک سرور اختصاصی نظارت بر هوش مصنوعی می باشد . IVSS مشکلاتی همچون به روزرسانی مرورگر ، نصب پلاگین روی مرورگر، مشکل پلاگین دوربین ها ، و فناوری وب منسوخ را دربر نخواهد داشت.

 

برای معرفی قابلیت های سری جدید IVSS داهوا با مگا صنعت همراه باشید

ماژول GPU چیست ؟

IVSS داهوا از ماژول GPU تشکیل شده که از الگوریتم های AI که دارای تجزیه و تحلیل قدرتمند می باشد. IVSS به بررسی  داده های  فیلم می پردازد، همچنین می تواند با استفاده از این الگوریتم ها به  تجزیه و تحلیل صورت انسان به صورت دقیق بپردازد. این سرور دارای ۱۶ کانال تشخیص چهره است که حداکثر ۳۰۰۰۰۰ چهره را در پایگاه داده خود ذخیره می نماید.

ویژگی و قابلیت های IVSS داهوا

فناوری جدید IVSS ویژگی های مختلف چهره از جمله سن، جنسیت  و اینکه آیا فرد مورد نظر از عینک استفاده می کنند و یا اینکه چهره فرد داری ریش و سیبیل است و یا حالات مختلف چهره مانند هیجان یا اضطراب را با AI(هوش مصنوعی) تشخیص داده و  آنها را ضبط و ثبت می کند. همچنین داده ها را با چهره های موجود در دیتابیس خود مقایسه می کند و داده های تشخیص چهره را به صورت واقعی نشان می دهد.

این تکنولوژی آنقدر پیشرفته است که چهره های غریبه را تشخیص می دهد و حالات آن ها را نیز تشخیص می دهد، عکس فوری یا Snapshot گرفته می شود و هشدارهای لازم ارسال می شود. IVSS داهوا برای محل های پر تردد که نیاز به کنترل ورود و خروج می باشد، بسیار کاربردی است.

 

کنترل تردد

IVSS به هوش مصنوعی مجهز شده که نظارت را بهینه و کارآمدتر می سازد و به نفع کاربران می باشد. این تکنولوژی به تجزیه و تحلیل هوشمند در لیست های سیاه و سفید می پردازد. به عنوان مثال : اگر در محل مورد نظر قسمتی وجود داشته باشد ؛ که افراد متفرقه اجازه ورود به محل را نداشته باشند ؛ یا اگر فردی در محوطه شروع به پرسه یا دویدن کند را تشخیص می دهد. در واقع می تواند تعلل افراد در محوطه و یا تجمع در محیط و  پارک غیرمجاز خودروها را تشخیص دهد و اعلانات و هشدارهای لازم را ارسال نماید.

IVSS، می تواند با استفاده از تکنولوژی تشخیص حرکت هوشمند یا به عبارتی SMD داهوا، انسان و خودرو را در تصویر شناسایی کرده و حرکت حیوانات، برگ درختان، نور چراغ ها و غیره را تشخیص داده و این موارد را در تصویر فیلتر نماید و فقط حرکت انسان و ماشین را ثبت نماید، بنابراین از هر گونه ضبط غیر ضروری خودداری می شود. همچنین علاوه بر پشتیبانی از تشخیص ویژگی های انسان، وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری، امکان جست و جو در دیتابیس و تصاویر ذخیره شده ( بازپخش ) را دارد و می توانید جست و جو خود را بر مبنای ویژگی خاصی انجام دهید.

 

 

کنترل نقض قوانین حاکم

IVSS داهوا، می تواند رفتار افراد و حرکت خودروها را بر مبنای قاعده ی خاصی ارزیابی و آنالیز کند. به عنوان مثال می توان به اهمیت و الزام ماسک در کنترل بیماری کوید-۱۹ اشاره کرد . بر این مبنا می توان تعیین کرد که در صورت عدم پوشش ماسک توسط افراد، هشدارهای لازم ارسال شود.

این سری همچنین می تواند با میزان دقت ۹۵ درصد، پوشیدن کلاه ایمنی را تشخیص دهد.

 

کنترل تردد خودروها

IVSSجدید، می تواند از سیستم تشخیص و ثبت پلاک خودرو به صورت کامل پشتیبانی کند، این در حالیست که در گذشته IVSS می توانست ثبت پلاک خودرو را از قسمت عقب خودرو انجام دهد ولی اکنون می تواند پلاک جلوی خودرو را نیز تشخیص داده و ثبت نماید. در تشخیص پلاک از قسمت عقب خودرو، نور چراغ های خودرو بسیار کمتر از نور چراغ های خودرو از جلو است، بنابراین تشخیص پلاک از طریق پلاک عقب آسان تر است.

 

امکان فشرده سازی بالا

IVSS داهوا، علاوه بر هوش مصنوعی پایه، بر مبنای توابع هوش مصنوعی صنعتی پشتیبانی می کند . IVSS شامل فناوری فشرده سازی ویدیو می شود که دقت محاسبات بالاتری را فراهم می سازد . با استفاده از این قابلیت امکان فشرده سازی ۷۸ الی ۹۹ درصد وجود دارد . این فناوری به طور قابل توجهی پهنای باند را تا ۹۹ درصد کاهش داده .

 

امکان تشخیص فضای پارک

با استفاده از این قابلیت، امکان تشخیص فضای پارک با دقت بیش از  ۹۴ درصد وجود دارد.  IVSS محل پارک آزاد را در پارکینگ تشخیص و به کاربر  محل پارک خودرو را نشان می دهد.

از دیگر عملکردهای هوش مصنوعی صنعتی می توان به تشخیص آتش، تشخیص سیگار کشیدن، شناسایی لباس فرم، تشخیص سرریز زباله، تشخیص حیوانات و … اشاره کرد.

 
 
 

سری های جدید  IVSS داهوا می توانند از ۱۶ تراشه هوش مصنوعی استفاده کنند . امکان دسترسی به ۲۵۶ کانال را دارد . پهنای باند ذخیره سازی حداکثر ۷۶۸ مگابیت بر ثانیه را فراهم می کنند . ازRAID های  ۰ ، ۱ ، ۵ ، ۶ و ۱۰ پشتیبانی می کند.

همچنین IVSS داهوا، امکان به روزرسانی یکپارچه هوش مصنوعی دارد . که سیستم های قدیمی را  بروزرسانی می کند دارد .این قابلیت با ONVIFوRTSP سازگار است و با دوربین های دیگر برندها سازگار می باشد. از طریق SDK نیز می توان این دستگاه رابا VMS برندهای دیگر سازگار کرد.

 

  • محمدصادقروحانی
  • ۹۰۱
  • آبان ۱۴۰۰
نظرات :
ارسال نظر :